در این قسمت از پست های تاریخچه می خواهیم شرکت بزرگ فرانسوی پژو فرانسه را که سابقه طولانی حضور در ایران را به شما معرفی کنیم با ما همراه باشید پژو، شرکت خودروسازی فرانسوی است، که در سال ۱۸۱۰ توسط خانواده پژو جهت ساخت آسیاب های قهوه، در شهر فرانش-کنته (Franche-Comté )، فرانسه تأسیس شد. ورود رسمی پژو به صنعت خودروسازی با تولید دوچرخه گراند بای» توسط آرماند پژو در سال ۱۸۸۲ آغاز شدنخستین خودروی پژو که خودرویی سه چرخ بود، در سال ۱۸۸۹ میلادی توسط آرماند پژو و با همکاری گوتلیب دایملر تولید گردید.امروزه شرکت پژو از زیرمجموعه های گروه پی اس ای محسوب میشود و همچنان بهعنوان بزرگترین شرکت خودروسازی فرانسه و دومین خودروساز بزرگ اروپا به شمار میآید.از دوچرخه سازی تا خودروسازیورود رسمی پژو به صنعت وسایل نقلیه، با تولید دوچرخه گراند بای» توسط فرزند امیل، آرماند پژو در سال ۱۸۸۲ آغاز شد، که دوچرخه ای از نوع پنی-فرتینگ بود. (دوچرخهای که چرخ قسمت جلو خیلی بزرگ و چرخ عقب کوچک است - همانند تصویر زیر)آرماند به زودی به صنعت خودروسازی علاقه مند شد و با مباحثه با افرادی نظیر گوتلیب دایملر به امکان انجام آن اطمینان پیدا کرد و اولین اتومبیل پژو در سال ۱۸۸۹ تنها با چهار نمونه ساخته شد. موتور بخار استفاده شده در این اتومبیل، سنگین بود و حجم زیادی را نیز اشغال میکرد، همچنین مدت زمان زیادی برای گرم شدن، لازم داشت.
از دوچرخه سازی تا خودروسازی
ورود رسمی پژو به صنعت وسایل نقلیه، با تولید دوچرخه گراند بای» توسط فرزند امیل، آرماند پژو در سال ۱۸۸۲ آغاز شد، که دوچرخه ای از نوع پنی-فرتینگ بود. (دوچرخهای که چرخ قسمت جلو خیلی بزرگ و چرخ عقب کوچک است - همانند تصویر زیر)آرماند به زودی به صنعت خودروسازی علاقه مند شد و با مباحثه با افرادی نظیر گوتلیب دایملر به امکان انجام آن اطمینان پیدا کرد و اولین اتومبیل پژو در سال ۱۸۸۹ تنها با چهار نمونه ساخته شد. موتور بخار استفاده شده در این اتومبیل، سنگین بود و حجم زیادی را نیز اشغال میکرد، همچنین مدت زمان زیادی برای گرم شدن، لازم داشت.
در سال ۱۸۹۰ استفاده از موتور بخار ممنوع شد و پیشنهاد گردید، که در اتومبیلها از موتورهای سوختی، که توسط شرکت پنهارد و تحت لیسانس دایملر ساخته شده بود، استفاده شود.این خودرو از بسیاری از نمونههای پیشین خود پیشرفتهتر بود. سپس تولید در پژو سیر صعودی گرفت و در سال ۱۸۸۲ تعداد ۲۹ خودرو، در سال ۱۸۸۴ تعداد ۴۰ خودرو، در سال ۱۸۹۵ تعداد ۷۲ خودرو، در سال ۱۸۹۸ تعداد ۱۵۶ خودرو و نهایتاً در سال ۱۸۹۹ تعداد ۳٫۰۰۰ خودرو ساخته شد.پژو فرانسه اولین شرکتی بود، که تایرهای لاستیکی را برروی خودروهای خود نصب کرد و در سال ۱۸۹۵ تایرهای بادی را برروی آنها قرار داد. در سال ۱۸۹۶ پژو اولین موتور خود را بدون کمک گوتلیب دایملر تولید کرد و بعد از آن پیشرفتهای مختلفی مانند امکان پذیری انتقال قوای محرکهٔ زیر خودرو به درون کاپوت حاصل شد و خودرو به معنای امروزی آن، شکل گرفت.در قسمت بعد به اولین موتور درون سوز پژو و همچنین اولین خودرو تولید انبوه پژو می پردازیم. با ما همراه باشید.
تاریخچه پژو | نگاهی کوتاه بر تاریخچه و محصولات پژو | قسمت اول
پژو ,سال ,تولید ,آرماند ,اولین ,خودرو ,در سال ,به صنعت ,پژو در ,آرماند پژو ,شد و ,تولید دوچرخه گراند ,نظیر گوتلیب دایملر ,چهار نمونه ساخته ,اشغال میکرد، همچنین
درباره این سایت